Om skolen

Skolegades Skole er en "glad skole" præget af sund humor, glæde og rummelighed, hvor forskelligheden betragtes som en ressource.

Skolegades Skole giver gennem en undervisning af høj faglig kvalitet alle børn mulighed for at udvikle sig ud fra deres behov og forudsætninger til individuelt og socialt ansvarlige samfundsborgere i et demokratisk samfund, hvor der findes en gensidig respekt for andres holdninger og meninger.

Det betyder, at Skolegades Skole i et tæt samarbejde med forældrene vægter :

• En alsidig udvikling af det enkelte barn, hvor tilegnelse af faglige færdigheder, kundskaber og erkendelse går hånd i hånd med tilegnelsen af fællesskabets værdier og normer, således at der hersker en gensidig respekt for såvel det enkelte individ som for fællesskabet.
  • En undervisning, hvor fordybelse og indsigt står i centrum i et inspirerende og kreativt læringsmiljø, der vægter tilegnelsen af såvel sociale som faglige kompetencer.
  • At børnene møder engagerede og nærværende voksne, der styrker det enkelte barns selvværd, selvstændighed og selvtillid.
  • At holde gamle traditioner i hævd samtidig med, at der udvikles nye.
  • At bidrage til udviklingen af sunde og trygge børn, der trives i et udfordrende miljø, hvor ingen mobber, men hvor der stilles krav og forventninger, som er i overensstemmelse med børnenes alder og forudsætninger.
  • At styrke og udbygge et tæt og kontinuerligt skole-hjemsamarbejde.

Skolegades Skole – en glad skole !