Værdier, principper og ordensregler

Nysgerrighed

Mod

Fællesskabende

Disse tre værdier, er grundlaget for vores virke i Brønderslev Kommune og således også på Skolegades skole.

Her kan I læse lidt mere om de værdier vi står på kommunalt og her på skolen.

I samspil med borgerne

I samspil med borgerne. Med den sætning sætter vi fokus på, hvordan vi gerne vil møde dig som forælder og samarbejdspartner i kontakten med Brønderslev Kommune. I forlængelse heraf har vi formuleret følgende tre værdier: at være nysgerrig, at være fællesskabende og at være modig.

Vi forudsætter, at politikere, ledere og medarbejdere møder hinanden på samme måde, som vi møder borger, pårørende, og samarbejdspartnere.

Fundamentet for de tre værdier er, at vi har en organisation, der er præget af fagligt kompetente og professionelle medarbejdere. Værdierne er dermed et udtryk for, hvordan vi i samspil med borgerne vil skabe nye og bedre løsninger.

Brønderslev Kommune er en organisation, der er kendetegnet ved at:

Billede fjernet. Være nysgerrig
Vi er nysgerrige i forhold til at undersøge andre og nye perspektiver og muligheder, og vi ønsker at løse opgaverne sammen med borgerne. Vi vil gå nye veje indenfor de givne rammer og ressourcer.

Vi har en tilgang, der er løsningsfokuseret og dialog orienteret.
Billede fjernet. Være fællesskabende
Vi skal i høj grad inddrage borgeren (den enkelte), borgerne (civilsamfundet) og det tværfaglige fokus i opgaveløsningen.

Vi har en tilgang, som er præget af et gensidigt engagement og medansvar.
Billede fjernet. Være modig
Vi har fokus på udvikling, vækst og fremdrift. Vi tør tage chancer og et opgør med 0-fejlskultur og vanetænkning.

Vi har tilgang, som er præget af kreative løsninger og udvidelse af mulighedsrummet.

Principper skoledistrikt

Shape Created with Sketch.